Umjetna inteligencija
Kao pionire primjene određenih algoritama i tehnike umjetne inteligencije u vlastitim proizvodima, područje umjetne inteligencije snažno obilježava InfoDom svakodnevicu te smo nositelji portfelja koji svoju bazu temelji upravo na AI. Primjer je sustav za praćenje inspekcijskog nadzora eInspektor, kojeg koriste sva tijela državne inspekcije, primjenjuje mehanizme zaključivanja koji mu omogućuju da uči iz pozitivnih propisa i prethodnih odluka te predlaže najbolje rješenje za određenu situaciju. Potom, sustavi za upravljanje poslovnim procesima i poslovnom dokumentacijom koji već dugo koriste klasifikacijske algoritme za optimalno indeksiranje i kasnije lakše pretraživanje elektroničkih zapisa i relevantne građe. U novije vrijeme riječ je o primjeni tehnika za kreiranje i pretraživanje baza znanja, kroz sustav za podršku korisnicima C2S2 s naprednim tehnikama pretraživanja i automatskog predlaganja najboljeg rješenja na korisničke upite. Značajno područje primjene umjetne inteligencije predstavlja podrška InfoDomovim korisnicima koja je unaprjeđena sofisticiranim chat botovima što je osiguralo znatno rasterećenje funkcije podrške, a korisnicima donijelo napredno korisničko iskustvo.
Zvjezdani status
Umjetna inteligencija je ključna tehnologija digitalnog doba. Unatoč činjenici da je među nama prisutna preko šest desetljeća i da je imala nekoliko uspona i padova, s digitalizacijom i rastom podataka kao novim gorivom, osigurala je svoj zvjezdani status. No, ona je ipak samo alat, jer smo još uvijek daleko od AGI (Artificial General Intelligence), i kao takva može biti iskorištena za dobre ili manje dobre stvari. Čovjek je ključan faktor koji odlučuje kako će je primijeniti. Ako se primijeni na pravi način, rješava nas repetitivnih i dosadnih poslova te omogućuje kreativnost i dostupnost. Tada govorimo kako nam umjetna inteligencija povećava kvalitetu života i predstavlja korist za sve. Međutim, ako ona bude još jedna od razdjelnica (Digital Divide) između bogatih i siromašnih, onda budućnost i ne mora biti tako svijetla. Dakle, sve je na nama.
Aduti digitalnog doba
Digitalno doba donosi neograničene mogućnosti inovativnosti cjelokupnih poslovnih modela. Granice pojedinih industrija postaju nejasne, male i okretne tvrtke postojano nagrizaju velike igrače i oduzimaju im tržišne udjele. Najveće i najznačajnije tvrtke na svijetu su tehnološke kompanije, međutim one nisu prisutne samo u tehnološkom sektoru, nego u svim sektorima. Posvemašnja digitalizacija proizvoda, poslovnih procesa i poslovnih transakcija koja je prethodila snažnom razvoju tehnoloških tvrtki, dovela je do toga da količine podataka enormno brzo rastu, a usporedo s time i nemoć ljudi da se s takvim količinama podataka nose. U tako dinamičnom i digitaliziranom okruženju podaci postaju dragocjeni resurs jer jedino iz podataka možemo dobiti uvid u najvažnije parametre poslovanja kao što su: navike i potrebe kupaca, performanse proizvodnih procesa, zadovoljstvo korisnika i slično. Stoga se menadžment sve više okreće umjetnoj inteligenciji kao jedinom alatu koji se može nositi s takvim izazovima. Pored same umjetne inteligencije i njezine direktne primjene, sve je više tehnologija koje se razvijaju zahvaljujući brzom razvoju umjetne inteligencije, primjerice one koje će obilježiti nadolazeće razdoblje: roboti, dronovi, digitalni blizanci, nanotehnologija, block chain, autonomni sustavi.
Kada ćemo biti spremni za punu primjenu potencijala umjetne inteligencije ostavši pri tome moralno, socijalno i ekonomski obazrivi, ovisi o nama samima.